Dela nyhet
Minnesanteckningar från 13 aug
16 aug 2019 0 kommentarer
Minnesanteckningar från ledarmöte 13 augusti
Representanter från FP14, FP13, FP12, F11, P11, F10, P10, F09, P09, F08, P08 och F07 deltog i mötet. Från styrelsen medverkade Sanna Aurelius, Camilla Törngren och Fredrik Högberg.
Styrelsen och personal på kansliet presenterades kort. I styrelsen sitter sju personer varav en slutar efter årsskiftet. Styrelsen är i stort behov av fler medlemmar och tips och idéer på bra folk tas gärna emot. På kansliet arbetar Janne och Christina.
Basgrupper
Utifrån diskussion på förra mötet ang. hur vi ska kunna inspirera, dra nytta av och hjälpa varandra bildade vi fyra basgrupper,
- F11, F09 och F07
- FP13, P11, P09 och P07
- FP14, F10, F08
- FP12, P10 och P08
Vi samtalade i grupperna om vad vi kan göra för varandra och hur vi kan använda oss av basgrupperna. Samtalen utmynnade i:
- Organisatoriska frågor
- Tips på övningar (fotbollsovningar.se)
- Tips inför ny spelform (3 mot 3, 5 mot 5 o.s.v.)
- Besöka varandras träning, både aktivt och observerande
- Idéer om gruppsammanhållningsaktiviteter
I först hand har man kontakt med det äldre laget i gruppen (09:or hör av sig till 07:or) men självklart kan även de ”yngre” lagen bidra med klokheter till de ”äldre”.
Förhoppningen från styrelsens sida är att basgrupperna blir ett forum för samarbete och att det i längden även skapar en samsyn hos ledarna i klubben.
Mätbara mål
I samband med arbetet i basgrupperna kom vi att prata om klubbens långsiktiga mål.
Sg97s främsta mätbara mål är att ha pojk- och flicklag i varje årskull samt att få så många spelare som möjligt att stanna kvar i verksamheten så långe som möjligt. För att nå dit är många välutbildade ledare en viktig del. Viktigt är också att vi bygger utvecklingen på alla spelares intresse och träningsglädje och gruppens gemenskap.
Inventering kläder
Nästan alla lag har lämnat info om vilka matchställ man har nu och vad man eventuellt saknar. Klubben gör utifrån det en beställning på nya tröjor m.m. till några lag som i sin tur frigör ”gamla”, nya tröjor till andra lag. Allt för att vi ska kunna klä våra spelare i tröjor i lagom storlek. För att vi även framöver ska kunna ha koll på flödet av tröjor ber vi alla att lämna in matchväskorna till klubbstugan efter avslutad säsong. Vi påminner när det närmar sig. För de som saknar målvaktshandskar och plåsterväska finns det nu att hämta i klubbstugan. Janne är där varje torsdag kl 17-19.
Vinterträning
Vill man träna fotboll på vintern finns tider på Västerhedsskolan, alla dagar i veckan. Strötider i de större hallarna släpps av kommunen 2 september och då går det bra att själv gå in på bok.goteborg.se för att hitta tider. Vill man boka kontaktar man Janne på kansliet. Att hyra plan på Serneke arena är för kostsamt för klubben. Priset ligger från 1000kr/timme och ökar snabbt om man bokar bra eftermiddags- och kvällstider.
För den som vill träna ute finns tider på Ruddalen under vintern. om många väljer att träna under årets mörka månader, nov-mars, kommer vi att få tränga ihop oss lite mer än vad vi är vana vid. Detta p.g.a. att 7 mot 7-planerna inte är upplysta. För enkelhetens skull utgår vi dock från att alla kan fortsätta på sina ordinarie träningstider och gör endast förändringar i nödfall. Vi återkommer om hur senhösten/vinterns schema ser ut.
Övrigt
Sg-dagen kommer att genomföras i oktober. Mer info kommer.
Träningsavgiften för spelarna har höjts med 50 kr/termin och medlemsavgiften för ledare rabatterats ytterligare så att den nu är 100 kr/år.
För att det ska bli lättare att få föräldrar i klubben att ställa upp vid våra årliga event kommer vi att, i samband med fakturan för medlemskap, vara tydliga med vilka åtaganden man åläggs som medlem i klubben.
Önskemål om att klubben får en föreningsutvecklare framförs. Ett önskemål som också delas av styrelsen. Utmaningen är att hitta en bra person samt att hitta finansiering av tjänsten.
Vi pratade om att klubben borde söka fler sponsorer. Kanske auktion?
Vill du utbilda dig? Titta på Göteborgs fotbollsförbunds eller SISUs hemsida för att hitta utbildningar och workshops. Meddela sedan Janne på kansliet om att du vill delta. Hittar du inget? Kontakta Janne så hjälper han dig att reda bland alla kurser och utbildningar.
Inbjudan till tränarutbildning B mailas ut till alla ledare.
Stadium teamsales ber oss att försöka samla ihop beställningarna så mycket som möjligt. Småbeställningar tar lika lång tid som lagbeställningar och resulterar i längre leveranstider för alla.
Slutligen…..
Vill klubben tacka alla fantastiska ledare för allt jobb ni lägger ner på allas våra barn. Det är tack vare er som 400 barn i vårt närområde kan spela fotboll och skratta tillsammans varje vecka. Tack!
Kommentarer