Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
LAGFOTOGRAFERING 4/5
21 apr
Första Klubbstugefixet
21 apr
Besök Klubbstugan
18 apr
Välkommen till P18
Välkommen till fotbollslaget för pojkar födda 2018!
Vi spelar fotboll och har roligt tillsammans varje lördag, se kalendern för mer detaljerade uppgifter om träningar.
Laget har växt och för tillfället kan vi inte ta emot fler pojkar till laget. Vill du sätta upp ditt barn på väntelista för att komma och provträna går det bra, kontakta i så fall ledare Amanda på tel 0737-087311.
Hoppas vi ses!
//Ledarna Amanda, Joseph, Rebin, Rickard, David och Björn
Info till er som ska hjälpa till med sammandraget på lördag
22 apr, 21:51 0 kommentarer
Hej!
Här kommer lite info till er föräldrar som ska hjälpa till med sargbygge eller kiosk på lördag.
"Sargbyggargänget" samlas vid plan 2 kl 07.15. Fråga efter Mattias som är ansvarig. Totalt ska 6 planer byggas ihop av mål och sarger samt märkas upp med nummer. Sargerna körs till Ruddalen av Göteborgs Fotbollsförbund på fredag eftermiddag. 3 mot 3 målen finns i den blå containern vid plan 4 eller vid den grå materialboden vid nya klubbstugan. Samtliga 6 planer behöver vara klara till matchstart kl. 08.40. Blir ni klara tidigare än 08.30 vore vi tacksamma om ni kan bistå "kioskgänget" med att fixa klart kiosken, brygga kaffe, hämta vatten, hänga upp sopsäckar till pant och skräp osv.
"Kioskbyggargänget" samlas vid nya klubbstugan kl 07.30. Fråga efter Charlotte eller Stine. Allt material finns i nya klubbstugan och ska transporteras till plan 2 där kiosken ska byggas. Det som ska fram är tält, bord, kylskåp, korvkokaren, kaffebryggaren, vattendunk, kakfat, termosar samt all dryck och mat som ska säljas. Det finns en säckekärra till hjälp. El ska kopplas in. Cafébanderoll och prislista ska sättas upp samt sopsäckar för skräp och pant ska hängas upp.
Första matchen startar 08.40 så vi får räkna med att föräldrar, ledare och barn är på plats vid ca 8.20 och kan börja efterfråga kaffe, smörgås osv.
Övrig kioskpersonal som ska stå i kiosken under dagen går direkt till kiosken vid passets början och får då en kort introduktion i vilka uppgifter som ska göras, vilket utbud som finns, vilka priser som gäller och hur försäljningen går till, egen mobiltelefon behövs. Kaffe ska kokas löpande men kan minskas i frekvens vid 15-tiden. Detsamma gäller korvkokningen som behöver anpassas till efterfrågan vid ca 15-tiden.
"Plocka ihopsarggänget" samlas vid kiosken kl 16.00. 4 sarger kan plockas ned först kl 17.00 och de sista två kl 17.20 så innan dess bistår man med städning av området, slänga skräp samt ihopplockning av kiosken.
"Kioskstängargänget" samlas vid kiosken kl 16.00. Matcherna pågår fram till 17.20 men ihopplockning, städning samt inventering av varorna som finns kvar (för att informera söndagsgänget om läget) ska påbörjas innan dess. Kaffetermosar samt korvkokaren ska diskas ur, all mat och dryck som finns kvar ska fraktas tillbaka till nya klubbstugan. Bord, tält samt kylskåp ska även det fraktas tillbaka till nya klubbstugan.
Lagindelning och info om sammandraget 26 april!
20 apr, 20:09 0 kommentarer
Hej!
Den 26 april är det dags för sammandraget på ruddalen. Vi har anmält 6 lag.
Barnen kommer att spela 3 mot 3 på en plan om 15*10 meter med sarg, och en match är 4 * 3 min. Varje lag kommer att spela 3 matcher var.
Barnen får låna matchtröja (t-shirt) men de behöver själva ha utrustning i form av benskydd, shorts/byxa, strumpor och fotbollsskor. Shorts/byxa och strumpor ska helst vara svarta, men inget tvång. Benskydd däremot är obligatoriskt.
Glöm inte vattenflaska och ev mellanmål! Det kommer att finnas försäljning.
Vi kommer troligen behöva hjälp av er föräldrar att vara domare på våra hemmamatcher.
Efter sista matchen samlas respektive lag med sin ledare. För att avsluta och säga hej då och barnen får då lämna tillbaka sina lånade matchtröjor.
Nedan ser ni lagindelningen och vilken tid vi ska samlas. Får ni förhinder eller blir sjuka så är det viktigt att ni hör av er och meddelar tränaren för ditt barns grupp så snart som möjligt!
vi saknar fortfarande många från P18 på arbetsschemat. Har ni anmält ert barn till sammandraget vill vi att minst en vuxen per barn skriver upp sig på arbetbsschemat!
Skulle vi få svårt att fylla schemat så kommer ni som har anmälda barn till sammandraget och inte anmält er, istället tilldelas ett pass. Detta kommer göras snart så skriv gärna upp er senast i morgon via länk nedan: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1B6PRQschtrrVFU9yEOD9tKsjaPG3Io239IlKHu4ZCMQ/edit?gid=0#gid=0
Ni hittar spelschemat här:
https://www.procup.se/cup/cupresgeneric_skin01.php?DAG=...&ev=38667&lang=SVE
P18 – Gul: Morris, Alexander F, Baida, Axel, Sebastian A och Adrian.
Ledare: Joseph 0733-507666
Samling: 08:40
Laget spelar 3 matcher, 09:00 Plan 5, 09:40 Plan 5, 10:20 Plan 4.
P18 – Blå: Adam, Stefan, Viktor, Alexander Y.H, Otis och Liam.
Ledare: Stine 0725798116 & Qamer
Samling: kl 08.20
Laget spelar 3 matcher, 08:40 plan 5, 09:20 Plan 4, 10:00 Plan 6.
P18 – Röd: Maxi, Oliver, Elliot, Mahan, Philip och Matteo.
Ledare: Rebin 0734-157080
Samling: 10:20
Laget spelar 3 matcher, 10:40 Plan 1, 11:10 Plan 3, 11:40 Plan 1.
P18 – Svart: Filip, Leopold, Elvin, shivaan, Alvar och Elias E.
Ledare: Rickard 0730326270
Samling: 10:20
Laget spelar 4 matcher, 10:40 Plan 5, 11:10 Plan 5, 11:40 Plan 5, 12:20 Plan 6.
P18- Grön: Arvid, Viggo, Maxwell, Leo H, Ossian och Sebastian.
Ledare: Amanda 0737-087311
Samling: 08:40
Laget spelar 3 matcher, 09:00 Plan 1, 09:40 Plan 3, 10:20 Plan 3.
P18- SG ruddalen: Noa, Vincent, Elias w, Gabriel, Leon och Raimon.
Ledare: David 073-3120032
Samling: 08:20
Laget spelar 3 matcher, 08:40 plan 1, 09:20 Plan 3, 10:00 Plan 1.
För att det ska bli tydligare för barnen vill vi att ni tänker på att det är ledaren för respektive lag som coachar/instruerar barnen under matcherna men att ni föräldrar givetvis får heja på.
Vi vill också påminna om vissa delar i klubbens föräldrapolicy:
Som förälder i SG Ruddalen förväntas du beakta nedanstående:
- Uppmuntra alla spelarna i laget under match och träning – inte bara ditt barn.
- Uppmuntra i både med och motgång - ge inte onödig kritik utan fokusera på det positiva.
- Var en god supporter både till ditt barn och gruppen. Vi ska alltid uppträda med respekt för våra motståndare, domare och funktionärer.
- Uppmuntra ditt barn att delta - pressa inte.
Vi hoppas på en härlig dag tillsammans fylld med fotbollsglädje!
Vi ses på lördag!
//Ledarna P18
Info om träning under påsk
11 apr, 17:16 0 kommentarer
Vi vill informera om att vi vi kör träning som
Vanligt på skärtorsdagen men lördag påskafton ställer vi in träningen.
påminner om ni inte har betalat bingo lotter att göra det senast måndag. Kom i håg att skriva ert barns namn på swishen.
Ni swishar till Amanda på tel 0737-087311
Påminnelse om att skriva upp sig inför sammandraget 26 april
7 apr, 19:58 0 kommentarer
Hej, vi saknar många från P18 på arbetsschemat inför sammandraget 26 april.
har ni anmält ert barn till sammandraget vill vi att minst en vuxen per barn skriver upp sig på arbetbsschemat!
Skulle vi få svårt att fylla schemat så kommer ni som har anmälda barn till sammandraget och inte anmält er, istället tilldelas ett pass.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1B6PRQschtrrVFU9yEOD9tKsjaPG3Io239IlKHu4ZCMQ/edit?gid=0#gid=0
Blandat viktig information
28 mar, 07:05 4 kommentarer
Hej, här kommer information kring träningstider samt lite blandat info från oss ledare i laget.
Först vill vi påminna om att anmäla sig till de två sammandragen ni fått kallelse till.
Det första sammandraget är 26 april. Det är vi (P18) tillsammans med F18 samt PF19 som är arrangörer då sammandraget äger rum på Ruddalen. För att göra detta möjligt behöver vi er hjälp! Det innebär att en vuxen per barn (som är med och spelar på sammandraget) behöver ta ett arbetspass under denna dagen. Ni fyller i de pass ni vill ha i länken som ligger i kallelsen. Skulle vi få svårt att fylla schemat så kommer ni som har anmälda barn till sammandraget och inte anmält er, istället tilldelas ett pass, vilket vi gör efter att anmälan är stängd. Sista anmälningsdag för att vara med på sammandraget är 4 april.
Det andra sammandraget är 31 maj och arrangeras av Göteborgs Fotbollförbund i samarbete med Hovås Billdal IF. Sista anmälningsdag för att vara med på sammandraget är 5 maj.
Nya träningstider:
Vi kommer fortsätta träningarna lördagar på Ruddalen 09:00-10:00. Sedan kommer vi även ha träningar torsdagar från och med torsdag 3 april. Torsdags träningarna är 17:15-18:15 på plan 4. (Samma plan som tidigare)
Det är viktigt att ni kommer i god tid så vi kan börja träningarna i tid, bra om ni är på plats 5-10 min innan träningstiden börjar. Det är även viktigt att ni anmäler i appen om ni kommer på träningen eller inte. Och meddela gärna om ni anmält er till träning men får förhinder.
Lite allmänna information och påminnelse:
Under träning och cuper måste barnen ha
Benskydd.
Om ni inte betalat medlemsavgiften behöver ni göra det så snart som möjligt.
Vi har i dagsläget kö på spelare som vill börja spela i i vårt lag. Det är viktigt att ni meddelar oss om ni inte vill vara med i laget längre, så man inte uppehåller en plats.
Om ni inte redan gjort det så vill vi tipsa om att ladde ner appen Svenskalag då det kan vara lättare att hålla koll på informationen som kommer ut. Svenskalag.se
Mvh Ledarna P18
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Tor 1/5
17:15-18:15 |
Utomhusträning P18
Ruddalen plan 4 |
Lör 3/5
09:00-10:00 |
Utomhusträning P18
Ruddalen plan 4 |
Tor 8/5
17:15-18:15 |
Utomhusträning P18
Ruddalen plan 4 |
Lör 10/5
09:00-10:00 |
Utomhusträning P18
Ruddalen plan 4 |
Tor 15/5
17:15-18:15 |
Utomhusträning P18
Ruddalen plan 4 |
Lör 17/5
09:00-10:00 |
Utomhusträning P18
Ruddalen plan 4 |
Tor 22/5
17:15-18:15 |
Utomhusträning P18
Ruddalen plan 4 |
Lör 24/5
09:00-10:00 |
Utomhusträning P18
Ruddalen plan 4 |
Tor 29/5
17:15-18:15 |
Utomhusträning P18
Ruddalen plan 4 |
Lör 31/5
08:00-19:00 |
Sammandrag
Bildalsvallen |