Dela nyhet
Sammandrag 3/9
25 aug 2022 5 kommentarer
Hej,
Nu börjar sammandraget den 3 september att ta form.
OBS, SISTA ANMÄLNINGSDAG HAR REDAN INTRÄFFAT (24/8)!
Nedan kommer viktig information som även P15 gått ut med.
Vi var på möte i måndags för att höra vad som förväntas av oss som arrangörer, och det är mycket!
Förutom att vi enligt reglerna för 3 mot 3 ska stå med domare för de matcher där vi är HEMMALAG, bör vi ha några extra föräldrar som har visselpipa och vill döma.
Ytterligare uppgifter:
- 6 personer ska ställa upp sarg (samling kl. 11.30)
- 6 personer ska ta vid och bemanna kiosken (samling kl. 11.30)
- Ett flertal personer behövs under dagen för att bemanna kiosken.
- Samtliga är välkomna att skänka färsk frukt, dryck och ätbart för försäljning i kiosken.
- Samtliga är välkomna att baka till försäljning i kiosken - OBS! Paketera bullar/sockerkaksbitar/liknande i portionsbitar i små påsar. Märk bakverk med ev allergena ingredienser, tex nötter, mandlar etc.
- Samtliga har ett ansvar att hålla rent på plan och runt sammandraget, plocka gärna skräp och burkar och släng på rätt ställe
För er som anmält att ni kan bidra med fika/hjälpa till under dagen kan ni fylla i det på nedanstående länk.
HÄR finns ett kalkylark där ni fyller i vilka uppgifter ni tar er an.
På eftermiddagen ska sarg och kiosk plockas ihop, skräp ska plockas och det finns säkerligen en hel del kvarglömda saker som bör tas om hand.
Målet är att återkomma med fler detaljer per uppgift efter nästa möte med klubben gällande sammandraget. Mötet sker på onsdag 31/8.
Vänligen kontakta någon av oss ledare i FP16 vid frågor eller funderingar.
Kontaktuppgifter:
Gustav 070-404 17 75
Perry 073-923 55 54
Calle 070-387 33 35
Emilia 070-4145136
Med vänlig hälsning,
Ledarna i FP16
Kommentarer
Petra Bosson 31 aug 2022
Hej PF16, vi i P15 är arrangörer till helgen cup-spel tillsammans med er!
Nu får vi kämpa från alla håll för att få till ett bra sammandrag på lördag. Det saknas fortfarande otroligt många krafter för att vi ska få ihop dagen.
Klubben har av erfarenhet meddelat oss att det måste till ganska många för kioskbemanningen. Det är stundtals intensivt när barn, föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar från alla deltagande lag vill fika.
Från P15 är det än så länge tränarna som är uppsatta på att bygga sarg på morgonen, samtidigt som de ska ta emot våra barn (!!). Hjälp nu de tränare som står som de enda krafterna för att plocka ihop sargen på efter en hel dags coachande av era lag!
X 31 aug 2022
Lite svårt att få grepp om vad som exakt saknas? Är det alla rutor i excel-arket? Vad ska prioriteras?
Gustav Sandqvist 31 aug 2022
Hej,
Som Petra säger så ser det framförallt ut som att bemanning i kiosken samt att ta ner allt (sargar, mål, kiosk etc.) efter dagens slut det behövs folk till. Vissa tider är i nuläget helt obemannade. Tiderna runt lunch bör av erfarenhet bemannas av fler personer då trycket oftast är högre då.
Tack för allt hjälp!
Petra Bosson 5 sep 2022
Hej PF16 och tack för helgens cup-samarbete!
Hoppas alla barnen hade en rolig dag med fotbollen och att alla föräldrar trivdes i Ruddalen. Vi fick tillsammans ordning på framtagning av planer och kiosk, vi ordnade domare och ett starkt gäng fixade ihopplock av hela kalaset 👏 Tusen tack!!
Det är roligt när allt är igång och tillsammans kan vi få mycket att hända. Vi ser fram emot att arrangera fler cuper , gärna tillsammans med er!
Vi önskar er en fortsatt härlig fotbollsäsong ⚽️
Vänligen
P15
Karin, Mamma I Pf16 5 sep 2022
Tack själva! Det är ju ni ledare som drar det tyngsta lasset. 😊